„Brno je město mému srdci nejbližší a tak to i zůstane; proto nemůžu zůstat lhostejná, když vidím, v jak nevyhovujících podmínkách pracují moji kolegové z filharmonie a jak jsou ochuzováni posluchači brněnských koncertů.
Je to asi tak, jako kdyby Kometa musela trénovat na zamrzlém rybníku a byly po ní vyžadovány špičkové výkony. Pokud Brno v nejbližších letech nepostaví nový koncertní sál, propásne významnou příležitost stát se pravou kulturní metropolí.“
Svůj podpis připojil na deklaraci Koncertní sál pro Brno z 8. srpna 2014.
„Jestliže máme velký orchestr, potřebujeme také prostor, ve kterém by mohl hrát. V Brně takový není, proto je nutné ho postavit. Nemám pravdu?“
„Besední dům je krásný prostor, ale pro brněnskou filharmonii není ideální, nedají se v něm totiž hrát velká symfonická díla. Přeji filharmonii nový koncertní sál, aby už konečně nemusela hledat azyl v divadle, ale přesunula se do vlastního.“
„Vypadá to, jako by koncertní sál patřil do kategorie luxusu. To je ovšem omyl. Koncertní sál je v podstatě taková posilovna ducha – a není pochyb o tom, že tak velké město jako Brno, navíc s takovou hudební tradicí, by tuto posilovnu bohatě využilo.“
„Proč nemá mít Brno v 21. století svůj první skutečně vyhovující symfonický sál?
Tahle otázka mi přijde spíše jako špatný vtip, ten sál už tu měl být dávno. Pomohl by orchestru, publiku a snad i kritikům by se lépe psaly jejich bonmoty.
Navíc, Leoš Janáček, skladatel z těch největších a mému srdci nejbližších, by se v nebi dmul pýchou a třeba by nám seslal svou novou symfonii. No, nevím, ale lásku a požehnání určitě!“
„Od roku 1873 má Brno Besední dům. Je krásný, ale v dnešní době pro filharmonii malý. Kvalitní a velké město si zaslouží kvalitní a velký sál.“
„Nádherný zvuk Filharmonie Brno si již dlouhá léta zaslouží prostorný sál s dokonalou
akustikou. Všichni se těšíme, že už se dočkáme.“
„Vzpomínám si, že mi v roce 1946 říkal tatínek, že teď po válce dostane Brno velký koncertní sál už brzy. Za uplynulých sedmdesát let se ta představa změnila v sen. Je nejvyšší čas jej splnit a vypadá to, že je to reálné.“
„Brno jako významné středisko umění a mezinárodně proslulé centrum života Leoše Janáčka a jeho hudby potřebuje naléhavě moderní koncertní sál, a to odnepaměti. Zkušenosti všech dirigentů světa říkají, že symfonický orchestr bez prostředí adekvátního jeho přirozeným ambicím strádá. Filharmonie Brno je těleso, které si vzhledem ke své pozoruhodné tradici i kvalitě takový sál více než zaslouží.“
„Když Janáček před 140 lety začal v Brně pořádat velké symfonické koncerty, řešil problém, kdo je má hrát a kde.
Od té doby jsme se v Brně naštěstí alespoň v něčem posunuli. Máme kvalitní symfonický orchestr, ale s koncertním sálem jsme na tom zatím stejně jako za Janáčka.
To je určitě potřeba změnit, pokud má Brno patřit mezi kulturní centra střední Evropy.“
„Pokolení bez lásky, jakým písmem se zapíšeš do dějin trýzně? Kde jest hudba, která k tobě blízce promluví? Kde jsou zdi, které tu hudbu obejmou? To se píše na třetí straně scénáře představení Leoš aneb tvá Nejvěrnější, kterou hraje Divadlo Husa na provázku sídlící v Brně – městě Leoše Janáčka.“
„Je naprosto nepochopitelné, že Brno dosud nemá kvalitní koncertní dům. Vzhledem ke své, nejen hudební, historii si jej zaslouží.“
„Filharmonie Brno má snad nejhorší pracovní podmínky ze všech orchestrů v republice. Nový sál dlužíme památce Leoše Janáčka, jehož vrcholná díla nemáme kde hrát.“
„Přeji Brnu, aby mělo svůj krásný nový koncertní sál. A taky přeji Brnu, aby to nedopadlo jako v Praze s tunelem Blanka.“
„Kultura je ta správná cesta pro Brno. Máme obyvatelům Brna, potažmo střední Evropy co nabídnout, jen je tomu třeba vytvořit vhodné podmínky. Jedním z nezbytných kroků je dle mého názoru i zbudování kvalitního hudebního sálu – nejen z respektu k dílu Leoše Janáčka, ale především jako investici do naší budoucnosti.“